فیزیک - دبیرستان زنده یاد مهندس مهدی صافی دستجردی
آخرین اطلاعات و مقالات مربوط به فیزیک- نمونه سؤالات و پاسخ آنان

نکات زیر در مورد نحوه فهمیدن درس فیزیک حائز اهمیت است

1-      فیزیک را باید مستمر بخوانیم. یعنی اگر هر هفته  در روز مشخصی درس فیزیک داریم باید تا روز مورد نظر در هفته بعد درس جدید را مرتب مرور کنیم همچنین تمرین های درس جدید را باید در طول هفته حل کنیم نه یک شبه. بدین صورت درس جدید تا جلسه بعدی کم کم در ذهنمان جا می گیرد.

2-      فیزیک را نباید حفظ کنیم. فیزیک را نباید مثل جغرافی و تاریخ حفظ کرد این کار ممکن است در کوتاه مدت به ما کمک کند ولی در دراز مدت حفظیات کم رنگ شده از یادمان می رود. باید فیزیک را بفهمیم. شاید فهمیدن آن مدتها وقت ما را بگیرد ولی وقتی اصول ان را یاد گرفتیم فهمیدن حواشی آن برایمان ساده می شود.

3-      بعد از فهمیدن درست درس به سراغ حل مسائل آن برویم یعنی برای حل مسئله عجله نکنیم. فهمیدن یک مفهوم مهمتر از حل مسئله آن است.

4-      مسائل کتاب را خودمان حل کنیم و آنها را تامیم دهیم. سعی کنیم از مسائل ساده شروع کرده و به مسائل سخت تر برسیم همچنین از مسائل کتاب مسئله جدیدی بسازیم و آنها را نیز حل کنیم.

5-      برای حل مسائل وقت بگذاریم . در ابتدا ممکن است این کار خسته کننده باشد ولی کم کم مهارت کسب نموده و زمان حل مسائل کوتاهتر می شود.

6-      باید برای یادگیری هر بخش فیزیک ریاضیات مخصوص به ان را بدانیم . ریاضیات وسیله ای برای حل مسائل فیزیک است.

7-      حتما زمانی را به انجام آزمایشهای ساده فیزیک اختصاص دهیم. آزمایش یک پدیده فیزیک به صورت عملی درک آن را برای ما ساده میکند.

8-      درس فیزیک را در زمانهایی که حوصله و انرژی کافی داریم بخوانیم. بدین ترتیب این درس و مفاهیم آن در ذهنمان شیرین میشود.

9-      لازم نیست همه مسائل فیزیک را حل کنیم. اگر ما بتوانیم مسائل ساده را به خوبی حل کنیم موفق هستیم.

10-  طرح پرسش در سر زنگ فیزیک و همچنین در حین مطالعه ان بسیار اهمیت دارد و به فهم آن کمک می کند.

 



           
برچسب:, ::
مهران

استاد فیزیک در دانشگاه داشت درمورد یک مفهوم بسیار پیچیده فیزیک به دانشجویان توضیح می داد . یکی از دانشجویان صحبت های استاد را قطع کرد و پرسید : یاد گرفتن این مطالب چه فایده ی دارد ؟ استاد گفت ک جان انسان ها را نجات می دهد و درسش را ادامه داد . چند دقیقه بعد آن دانشجو دوباره حرف استاد را قطع کرد و گفت : فیزیک چگونه جان انسان ها را نجات می دهد ؟ استاد مدتی به آن دانشجو خیره شد و بعد گفت : فیزیک جان انسان ها را نجات می دهد چون باعث می شود نادان ها به دانشکده ی پزشکی نروند



           
برچسب:, ::
مهران

درباره وبلاگ


عادت ها در آغاز همچون رشته ای نازک و نا مر‌یی هستند اما هر بار که عملی را تکرار می کنیم رشته ای بر رشته ی قبلی تنیده می شود تا سرانجام مانند طنابی ضخیم و چاره ناپذیر بر دست و پای افکار و اعمال ما می پیچد ... بد عادت نشویم ...
آخرین مطالب
نويسندگان
پیوندهای روزانه
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فیزیک - دبیرستان زنده یاد مهندس مهدی صافی دستجردی و آدرس safischoolfizik.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 96
بازدید کل : 167794
تعداد مطالب : 62
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1